Alle indlæg af Thor S

Dit forslag til aktiviteter i H.ABA

Har du forslag til aktiviteter i kvarteret H.ABA? Er der noget du mangler, eller ønsker der skal være. Noget som du og andre evt. kan gøre til virkelighed?

Så fortæl om det her. Det kan være sociale aktiviteter, opgaver som sætte rammer for forhaver, bagstier, affaldshåndtering med meget mere.

Eksempler på det mere sociale: vejfest, Fastelavn, Halloween, loppemarked, historiefortælling om kvarteret.

Skriv din kommentar her og kommentere gerne jeres emner, så I viser os alle, at der er opbakning – så de bedre kan blive fælles. :o)

Husk, du skal logge ind med din facebook, LinkedIn eller anden social-medie konto, for at kunne kommentere. Og gør det i en god tone, det vil vi vidst gerne have alle sammen.

Amar´kanerne i vest får ny pris

Pressemeddelese:

Amar´kanerne i vest får ny pris

Har du og dine naboer gjort ekstra meget ud jeres indgangsparti eller har din andelsforening total renoveret den slidte legeplads på hjørnet – så kan I i år blive præmieret og vinde forskønnelsesprisen.

Amager Vest lokaludvalg har indstiftet Forskønnelsesprisen, der opfordrer lokale til at forbedre og forskønne deres bydel. I seks år har Amager haft facadeprisen, som støtter butiksejere, der gør noget særligt ud af deres facader. Nu får borgerne i Amager Vest en pendant – en pris til lokale ildsjæle og foreninger, som tydeligt har ændret et byrum, facade eller udeareal til det bedre. Vinderprojektet støttes med 10.000 kr.

”Vi håber på, at prisen kan inspirere folk.  Det kunne f.eks. være beboere i en andelsforening, som er gået sammen om at forskønne eller begrønne et fællesareal ud mod gaden, som så måske inspirerer naboejendommen til også at gå i gang”, fortæller Robert Nielsen, medlem af Lokaludvalget.

Bedømmelseskomitéen, som består af lokaludvalgsmedlemmer og en arkitekt, tilgodeser projekter, som samler folk og skaber bedre naboskab, inspirerer, forskønner eller inviterer til ophold. Arealet skal være offentligt tilgængeligt og gerne synligt fra gaden..
Alle kan nominere via vores hjemmeside www.avlu.dk eller ved at sende en mail til info@avlu.dk med et billede og begrundelse for hvorfor netop jeres byrumsprojekt skal vinde senest den 1. oktober 2016.

Line Falk Tranberg
Projektmedarbejder
Sekretariatet for Amager Vest Lokaludvalg
_______________________________
KØBENHAVNS KOMMUNE
Økonomiforvaltningen

Sundholmsvej 8

Mobil

fi8w@okf.kk.dk

24. aug. 2016 – En aftentur i kvarteret

Arrangement: En aften i kvarteret

Læs om vores aftentur her!

Vi går en aftentur og får historier om kvarteret. Og vi vil også tale sammen om vores forhaver. Har vi behov for at de har fælles rammen for ”anstændige forhaver”!? Flere har udvist ønske om det.

John fra Hyacintvej, tidligere formand og evt. Arne Larsen 89 årig murer, er et par gode fortællere, der vil berette på aftenen.

Det sker: Onsdag den 24. august. Kl. 18.30 (solnedgang kl 20.22).

Mødested: Udfor statuen i den grønne trekant ”Kvinden der kæmmer sig” af Gunnar Hammerich. Dvs. ud for Oxford Allé nr. 12

Hvis det regner, tager du en paraply med og evt. regntøj ;o)

Tilmeldings formular udløbet

Fastelavnsfest Søndag d. 7. feb. 2016

Kom udklædt til et par hyggelige timer. Tag en kage, kiks, frugt, saftevand, kaffe eller lignende med til en fælles buffet.

Tid: 11.00Fasterlavn

Sted: Fællesarealet/legepladsen mellem Hyacintvej og Oxford alle

Der vil både være en tønde til de voksne og en til børnene. Vi håber rigtig mange har lyst til at møde op. I tilfælde af kraftig regn, aflyses arrangementet.

Kirsten (Hyacintvej 6) og Helle (Hyacintvej 12)

Su.: Senest d. 5/2 til Kirsten (40960963) eller Helle(50731868)

Oplys gerne alder på de børn der deltager.

Invitation til Fastelavnsfest

Gem

BOG om – Arbejdernes Byggeforening

Arbejdernes byggeforening opstod i 1865 og dette fejres i 2015 under og Golden Days Festivalen med en række arrangementer i samarbejde med Dansk Arkitektur Center og Golden Days Festivalen.

I den forbindelse udkommer der en bog om KBH byggeforeningskvarterer, som vores kvarter – Husejerforenings ABA er en del af.

Vi har fællesindkøb af jubilæumsbogen i få eksemplarer og kan købes til de favorable pris, så længe de findes på vores lager.

Bogen udkom officielt den 4. september. Forlagsprisen var oprindelig kr. 249,- Husejerforeningen ABA’s medlems pris kr. 135,00 inklusive moms.  Husejerforenings eget lager er udsolgt!

Der er vedlagt fil, med uddrag om indhold:

Gem

Først – åbne fora for Husejerforeningen ABA’s medlemmer

Her er fora for medlemmer. Alle på internettet kan se disse sider.

Site er bygget op omkring følgende basis principper:
1. statiske informations sider, som de kendes fra det eksisterende site
2. åbne fora for medlemer. Alle på internettet kan se disse sider – intet er her hemmeligt
3. lukket område for medlemmer. Man logger på med site social konto (Facebook, LinkedIn, Yahoo, Google konto m.fl.)