Internet 2018

Her er seneste nyt om etablering af Internet for kvarteret – 2018

Fiberby bliver vores Internetleverandør.

Vi forventer Internet fra Fiberby af høj kvalitet. De skriver:

For Fiberby er kvalitet lig med kundernes tilfredshed og tryghed. Med en internetforbindelse fra Fiberby får ejendommen og beboerne en lynhurtig og stabil internetforbindelse med et højt serviceniveau, der inkluderer overvågning af netværket 24/7/365, egne netværksteknikere på døgnvagt samt nem adgang til kundeservice.

Med internet fra Fiberby får I en internetforbindelse, som altid er tidssvarende, idet vi løbende opgraderer vores hastighed og infrastruktur.

Etablering af bolignetværk i ejendommen er en investering i fremtiden

• Hver enkel lejlighed kan vælge, at tilmelde sig en internetforbindelse med en hastighed på:
    • 1000/1000 Mbit/s til 100 kr. pr. måned.
    • 1 Mbit/s til 0 kr. pr. måned
    • Prisen på internet er fast pris i aftaleperioden (5 år).
      Dog kan den enkelte Bruger opsige levering af internet til eget brug med et varsel på løbende måned + 30 dage.
  • Fiberby giver en særlig rabat på routere, kommer senere.
  • Orientering om valg af tilslutning udsendes når udstyret er installeret. Forventes i marts 2019.

Beboerne vil typisk opleve en betydelig besparelse på internetregningen. Besparelsen indebærer typisk, at investeringen i bolignetværket vil være tjent ind i løbet af 2 år.

Det skrev Amager Bladet tirsdag d. 20. november 2018: ”TDC ruller fibernet ud til gratis tilslutning” – læs mere her.

Faser i processen for 2018-19:

Fase 4 (i gang: december-april). Vi er nu ved den 4. fase af opgaven. Fiberby vil etablere den nye forbindelse til vores kvarter.

Fase 3 (gennemført: august-oktober). Fiberby er valgt som leverandør af Internet og de etablerer den nye infrastruktur, dvs. lægger kabler og udstyr i vores boliger.

Fase 2 (gennemført: juli-august). Valg af Internetleverandør til kabling er gennemført.

Nyhedsbrev juli 2018 (Print version – pdf): “Seneste nyt om Internet juli 2018

Fase 1 (gennemført: april-juni). ”Erklæring om gennemføring af kabler til Internet og kabel” her på husejerforeningens hjemmeside til

1. download (afsluttet proces);
  2. I har underskrevet, og
  3. afleveret for matrikel(ler) i emnefelt i email (ex “Matr. 1896”), eller afleveret underskrevet dokument hos Formanden (brevsprækken)

Vi publicer løbende information om projektet.

Udvalget for Internet og bestyrelsen.