Bestyrelsen 2020

• Harald Thornval
    • Eric Engesgaard
    • Mikael Zebbelin Poulsen
  • Suppleanter til bestyrelsen:
    • Grete Damgaard
    • Helle Pedersen
  • Revisor:
    • Betty Kirstein
    • Lillian Gambill
  • Revisorsuppleant:
    • Dorthe Petersen

Kontakt til bestyrelsen sker til formanden – gerne ved brug af: Kontakt bestyrelsen

Internet juni 2020

Samling af informationer for ibrugtagning og vejledninger til internet leveret af Fiberby.

Introduktion til Fiberby for Husejerforeningen ABA
Møde Fiberby i LEV butikken, Amagerbrogade 212, den 22. juni.
– Mandag den 22.juni åbnes internet fra Fiberby
– Vælg mellem 2 hastigheder: 1/1 Mbit 0 kr./md eller 1000/1000 Mbit 130 kr./md.
– Få 14 dages gratis prøveperiode.

Generel Information om Fiberby – og nogle tips
– Kom godt i gang: Find dit stik; Tilslut; Registrer dig; Du er online
– WIFI | Tips og facts om trådløst internet
– Fiberby overvåger netværksdriften

Router Opsætning af Internet udstyr – Router vejledning

Amager Bladet: ”TDC ruller fibernet ud til gratis tilslutning”

Amager Bladet har udgivet artiklen tirsdag d. 20. november 2018.

Det synes misvisende og for os undrende meldinger fra hhv. TDC og Københavns kommune.

Først TDC. Der er ikke noget som gratis tilslutning, men findes det? Kunden betaler altid enten via skattebillet eller via forhøjet abonnement. Det sidste er tilfældet, da jeg i november 2018 har modtaget email fra TDC’s direktør der adviserer abonnementsforhøjelse på ca. kr. 30 (per måned; dvs. pris oven på en hvilken som helst internetabonnementstype). Dette er helt forventet ift. vores forventninger om TDC’s strategi, dog ca. to år tidligere end ventet. Men den styrker vores initiativ om billigere internet kun kan skabes ved egen investering. Det estimat vi lavede holder fortsat ’vand’ (læs vores referater fra generalforsamlinger 2017/18).

Det næste der undre er Københavns kommune udtales i artiklen.

Når forbrugerne skifter teleleverandør, er det ofte nødvendigt at grave nye kabler ned i vejene. Kabelarbejdet koster ikke noget for den enkelte forbruger, men de opgravede veje giver gener for trafikken. TDCs projekt betyder, at alle teleleverandører fremover kan benytte de samme kabler til kunderne, og derfor kan vi fremover slippe for rigtig mange opgravninger afvejene. Så det ser vi meget positivt på i Københavns Kommune. Enhedschef Ivan Parton, Københavns Kommunes teknik- og miljøforvaltning.

Vores undren er udtalelsen om, at det ikke koster for den enkelt kunde. Om enhedschefs udtalelse er meget naive eller fordækt udtalelse må læseren selv vurdere. Dernæst sker opgravning fortsat, men det som enhedschefen måske hentyder til er, at det sker nemt og i fortovet uden større trafikale gener. Det er i hvert fald vores bud. Men dette er ikke noget TDC selv har fundet på. Andre Internetleverandører som Nianet o.a. har gjort det så sent som sidste år og igen i år i og omkring vores kvarter. De vipper et sæt fortovsfliser op og graver 60 cm ned og lægger fiber i jorden. De kan nå flere hundrede meter om dagen. Ganske effektivt og som sagt uden større gener. Men hvorfor skal KK enhedschefer reklamere for TDC ;o)

Hvorom alting er, så tegner vores Internet projekt som ventet. Dvs. vi forventer, at om fem år har vi sparet mange penge og har internet i særdeles god kvalitet.

2018 fastelavn i Grundejerforeningen

Det vil glæde os at se alle friske drenge og piger og voksne :-)

i sjove og flotte udklædninger til årets fastelavnsfest

Søndag d. 18/2 kl. 13.00-16.00

På græsplænen ved legepladsen (indgang v Oxford Alle 3B)

Tag frugt, kaffe, kage, juice, kiks eller andet med til en fælles buffet

Vi glæder os til at se jer alle!

Kirsten (Hyacintvej 6) og Helle (Hyacintvej 12)

SU: senest d.15/2 til Kirsten på 4096 0963

Fastelavn 2017 – Katten af tønden

Vi gentager succesen fra 2016 og inviterer til fastelavn på fællesarealet/legepladsen mellem Hyacintvej og Oxford Alle.

Fastelavn 2017

Vi mødes Søndag d.26/2-17 kl 11

Kom udklædt til et par hyggelige timer. Tag en kage, kiks, frugt, saftevand, kaffe eller lignende med til en fælles buffet.

Hvis du ikke kan huske, hvor sjovt det var sidste år, så se de fine fotos på hjemmesiden (http://www.husejerforeningen-aba.dk) under menupunktet “Katten af tønden 2016”.

Vi håber rigtig mange har lyst til at møde op. I tilfælde af kraftig regn aflyses arrangementet.

Kirsten (Hyacintvej 6) og Helle (Hyacintvej 12)

Su.: Senest d. 21/2 til Kirsten (40960963) eller Helle (50731868)

Dit forslag til aktiviteter i H.ABA

Har du forslag til aktiviteter i kvarteret H.ABA? Er der noget du mangler, eller ønsker der skal være. Noget som du og andre evt. kan gøre til virkelighed?

Så fortæl om det her. Det kan være sociale aktiviteter, opgaver som sætte rammer for forhaver, bagstier, affaldshåndtering med meget mere.

Eksempler på det mere sociale: vejfest, Fastelavn, Halloween, loppemarked, historiefortælling om kvarteret.

Skriv din kommentar her og kommentere gerne jeres emner, så I viser os alle, at der er opbakning – så de bedre kan blive fælles. :o)

Husk, du skal logge ind med din facebook, LinkedIn eller anden social-medie konto, for at kunne kommentere. Og gør det i en god tone, det vil vi vidst gerne have alle sammen.

Amar´kanerne i vest får ny pris

Pressemeddelese:

Amar´kanerne i vest får ny pris

Har du og dine naboer gjort ekstra meget ud jeres indgangsparti eller har din andelsforening total renoveret den slidte legeplads på hjørnet – så kan I i år blive præmieret og vinde forskønnelsesprisen.

Amager Vest lokaludvalg har indstiftet Forskønnelsesprisen, der opfordrer lokale til at forbedre og forskønne deres bydel. I seks år har Amager haft facadeprisen, som støtter butiksejere, der gør noget særligt ud af deres facader. Nu får borgerne i Amager Vest en pendant – en pris til lokale ildsjæle og foreninger, som tydeligt har ændret et byrum, facade eller udeareal til det bedre. Vinderprojektet støttes med 10.000 kr.

”Vi håber på, at prisen kan inspirere folk.  Det kunne f.eks. være beboere i en andelsforening, som er gået sammen om at forskønne eller begrønne et fællesareal ud mod gaden, som så måske inspirerer naboejendommen til også at gå i gang”, fortæller Robert Nielsen, medlem af Lokaludvalget.

Bedømmelseskomitéen, som består af lokaludvalgsmedlemmer og en arkitekt, tilgodeser projekter, som samler folk og skaber bedre naboskab, inspirerer, forskønner eller inviterer til ophold. Arealet skal være offentligt tilgængeligt og gerne synligt fra gaden..
Alle kan nominere via vores hjemmeside www.avlu.dk eller ved at sende en mail til info@avlu.dk med et billede og begrundelse for hvorfor netop jeres byrumsprojekt skal vinde senest den 1. oktober 2016.

Line Falk Tranberg
Projektmedarbejder
Sekretariatet for Amager Vest Lokaludvalg
_______________________________
KØBENHAVNS KOMMUNE
Økonomiforvaltningen

Sundholmsvej 8

Mobil

fi8w@okf.kk.dk

Arbejdsgruppe Valmuevejens bagsti

Arbejdsgruppe Valmuevejs bagsti

Status 4. aug.: Arbejdsgruppen er klar til kravspecifikation af opgaven, hvorfor vi regner med at projektet er gennemført i år.

Der vil i perioden august til november 2016 komme løbende informationer.

24. aug. 2016 – En aftentur i kvarteret

Arrangement: En aften i kvarteret

Læs om vores aftentur her!

Vi går en aftentur og får historier om kvarteret. Og vi vil også tale sammen om vores forhaver. Har vi behov for at de har fælles rammen for ”anstændige forhaver”!? Flere har udvist ønske om det.

John fra Hyacintvej, tidligere formand og evt. Arne Larsen 89 årig murer, er et par gode fortællere, der vil berette på aftenen.

Det sker: Onsdag den 24. august. Kl. 18.30 (solnedgang kl 20.22).

Mødested: Udfor statuen i den grønne trekant ”Kvinden der kæmmer sig” af Gunnar Hammerich. Dvs. ud for Oxford Allé nr. 12

Hvis det regner, tager du en paraply med og evt. regntøj ;o)

Tilmeldings formular udløbet

Katten af tønden 2016

Fastelavnsfest afholdt søndag d. 7. februar 2016 var vores først i kvarteret i flere år.

Katten af tønden 2016

Der blev mødt talstærkt op og alle havde taget både det gode humør og vejret med sig på dagen. De stærke fastelavnsklædte børn måtte kæmpe hårdt for at få katten og slik ud af tønden. En sej og lang kamp stod på kamparenaen. Men børnene gav ikke op. De vandt!

Her et udpluk af billeder leveret af det larmende og hujende publikum.

Jeg giver ikke op ...

Jeg giver ikke op. Jeg vil være kongen af Katten af tønden.

Et slag for katten i tønden

Fastelavn 2016 Katten af tønden

Løven fra Oxford Allé