Fællessang 4. maj 2020 – 75-året for Befrielsen

Mandag 4. maj 2020 var det 75 år siden 2. verdenskrig sluttede i Danmark. Ved den lejlighed samledes omkring 70 beboere fra kvarteret omkring krydset Valumevej-Oxford Allé til fællessang i skumringen. Arrangementet blev afholdt med behørig afstand mellem deltagerne på grund af situationen omkring Coronavirus.

Der blev sunget Kringsatt av fiender, Hvad var det dog der skete / Den blå anemone, En lærke letted, I Danmark er jeg født  – samt Nu er jord og himmel stille.

Det var en god og smuk begivenhed. Siden var der stearinlys i vinduerne og et par bålfad i haverne. Link til event på FB.

Loppemarked i ABA-kvarteret – August 2019

Lørdag d. 17 august 2019 var der loppemarked i kvarteret. Datoen var lagt for at give mulighed for at rydde ud i gemmer hen over sommeren og med skelen til at der var afhentning af storskrald den efterfølgende tirsdag. Der blev opsat plakater, 29 boder var tilmeldt og der var planlagt med reglementeret afspærring mm.

Dog truede vejret med regn op mod arrangementet. Så sent som lørdag formiddag blev der foretaget en vurdering af regnvejrets intensitet og rejse over Amager, baseret på DMIs radarbilleder, og konklusionen blev at gennemføre loppemarkedet.

Det blev en god og hyggelig dag. Regnen holdt pause eller forholdt sig let. Antallet af besøgende var nok mindre end hvis der havde været bedre vejr og vejrudsigter. Men det var hyggeligt at tale med naboer og dejligt at tjene en skilling på gamle sager ¨som kunne genbruges i stedet for at skulle smides ud.

ABA Loppemarked

ABA Loppemarked Lørdag 17. august 2019 kl. 11-16

Vi er ved at arrangere loppemarked i kvarteret omkring Arbejdernes Byggeforening Amager (ABA). Det skal gerne være en gentagelse af den store success for 6 år siden hvor vi/beboerne fandt alle lopperne frem fra lofter og kældre og afholdt et loppemarked. Ved en sådan lejlighed kan vi kombinere gode formål som oprydning, genbrug, tjene en lille skilling og få hilst på hinanden. Initiativet fik opbakning fra Generalforsamlingen for Husejerforeningen ABA i april 2019.

Hvis du vil deltage med bod … så læs mere her.