ABA Loppemarked 2021

Kære beboere, lejere og ejere.

Lørdag d. 14 august vil vi igen arrangere loppemarked i kvarteret. Vi regner med at gentage succesen og den gode stemning fra loppemarkedet i august 2019 – dog vil vejret i år blive bedre end det var den gang.

Boderne stilles op ved “Trekanten” og ned langs Oxford Allé 10-32. Vi starter kl 11 og fortsætter til kl 16 eller når der ikke er flere lopper. Der tages forbehold for regnvejr.

Hvis du vil deltage med en bod … så læs mere her.

Brug sommeren på at forberede dig ved at få overblik over dine lopper og del gerne FB eventet til familie, venner, kollegaer og i dine sociale kanaler!

Parkeringsundersøgelse på Amager

I samarbejde med SGF – Sundbyernes Grundejerforening vil Amager Vest Lokaludvalg gerne høre til vores erfaringer med parkering i området. Det sker i forbindelse med at Københavns Kommune vil undersøge mulighederne for at udvide parkeringszonerne i byen. Læse mere her.

De har derfor lavet en online-undersøgelse som vi bliver opfordret til at deltage i. Undersøgelsen vedrører udelukkende de områder, hvor der ikke er betalingsparkering, men hvor der er tidsbegrænset parkering eller hvor der ikke er nogen former for parkeringsregulering.

Det tager ca. 3 min at besvare undersøgelsen. Undersøgelsen afsluttes d.27. juni 2021.

Deltag i undersøgelsen!

Podcast-serie om Amagers historie

Hvis man er typen der gerne vil vide lidt mere om det sted man bor, er der udgivet en serie med 9 podcasts med tilhørende billeder om Amagers historie. Serien hedder “Stemmer fra Amar” og er udgivet med støtte fra Amagers lokaludvalg og Tårnby kommune of Dragør kommune.

Copyright Rikke Bianca Colburn
Copyright Rikke Bianca Colburn.

Man kan lytte til serien direkte fra en webbrowser eller fra en podcast app.

Serien er lavet af historiker, journalist og lokalbeboer, Majken Astrup og billederne til projektet er taget af fotograf og lokalbeboer, Rikke Bianca Colburn.

Fællessang 4. maj 2020 – 75-året for Befrielsen

Mandag 4. maj 2020 var det 75 år siden 2. verdenskrig sluttede i Danmark. Ved den lejlighed samledes omkring 70 beboere fra kvarteret omkring krydset Valumevej-Oxford Allé til fællessang i skumringen. Arrangementet blev afholdt med behørig afstand mellem deltagerne på grund af situationen omkring Coronavirus.

Der blev sunget Kringsatt av fiender, Hvad var det dog der skete / Den blå anemone, En lærke letted, I Danmark er jeg født  – samt Nu er jord og himmel stille.

Det var en god og smuk begivenhed. Siden var der stearinlys i vinduerne og et par bålfad i haverne. Link til event på FB.

Loppemarked i ABA-kvarteret – August 2019

Lørdag d. 17 august 2019 var der loppemarked i kvarteret. Datoen var lagt for at give mulighed for at rydde ud i gemmer hen over sommeren og med skelen til at der var afhentning af storskrald den efterfølgende tirsdag. Der blev opsat plakater, 29 boder var tilmeldt og der var planlagt med reglementeret afspærring mm.

Dog truede vejret med regn op mod arrangementet. Så sent som lørdag formiddag blev der foretaget en vurdering af regnvejrets intensitet og rejse over Amager, baseret på DMIs radarbilleder, og konklusionen blev at gennemføre loppemarkedet.

Det blev en god og hyggelig dag. Regnen holdt pause eller forholdt sig let. Antallet af besøgende var nok mindre end hvis der havde været bedre vejr og vejrudsigter. Men det var hyggeligt at tale med naboer og dejligt at tjene en skilling på gamle sager ¨som kunne genbruges i stedet for at skulle smides ud.

ABA Loppemarked

ABA Loppemarked Lørdag 17. august 2019 kl. 11-16

Vi er ved at arrangere loppemarked i kvarteret omkring Arbejdernes Byggeforening Amager (ABA). Det skal gerne være en gentagelse af den store success for 6 år siden hvor vi/beboerne fandt alle lopperne frem fra lofter og kældre og afholdt et loppemarked. Ved en sådan lejlighed kan vi kombinere gode formål som oprydning, genbrug, tjene en lille skilling og få hilst på hinanden. Initiativet fik opbakning fra Generalforsamlingen for Husejerforeningen ABA i april 2019.

Hvis du vil deltage med bod … så læs mere her.