Foreningen har nu en Bevaringshåndbog

Det er med stor glæde bestyrelsen nu kan løfte sløret for Bevaringshåndbogen for husene i vores forening. På generalforsamlingen i august 2020 blev der nedsat et udvalg til at udarbejde en plan for, hvordan vi i foreningen hver især kan gøre vores til, at foreningens unikke område med de næste 100 år gamle huse bevares på bedste vis.

Udvalgets gedigne arbejde har resulteret i en Bevaringshåndbog, som I kan læse og downloade til eget brug her.

Sammensat billede af originaltegninger, der viser nogle af bygningernes facader

En stor tak skal lyde til udvalget for det fine resultat. Udvalget har bestået af Allan Svendsen, Christian Hestbæk, Birgitte Busch, Gitte Sauerberg og Jacob Lejbach Sørensen, Harald Thornval og Eric Engesgaard.

I arbejdets afsluttende fase har udvalget haft hjælp af artkitektstuderende Emilie Kronborg.

Håndbogen kan og bør konsulteres, når der foretages renoveringer af bygningernes ydre. Statutter, der vedrører husene er også inkluderet i håndbogen.